söndag 27 november 2011

Jag älskar inte dig över hela mitt hjärta
men en stor del av mitt hjärta tillhör dig.

Du betyder inte mest i hela världen
men du betyder fortfarande obeskrivligt mycket.

Jag kan inte säga att jag älskar dig mest
för det finns andra du behöver dela den platsen med.

Du är inte min absoluta favorit
men du är en av dom.

Poängen är att
jag behöver inte ge dig hela mitt hjärta, all min kärlek, alla mina tankar, alla mina minuter för att bevisa för dig att jag älskar dig. Sålänge du tror mig när jag säger att jag älskar dig obeskrivligt mycket, vilket jag gör, måste du förstå att det är egoistiskt av dig att begära hela mitt hjärta. För du kommer alltid få dela dessa platser med min älskade familj och mina fina vänner. Jag är lyckligt lottat att få ha så underbara människor i mitt liv. Och jag väljer att inte bry mig om alla ormar där ute. Over and out.

Inga kommentarer: